 |
Renault 5 Forum sympatyków i miłośników Renault 5
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soniak
Renault 5

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tarnow
|
Wysłany: Śro 20:54, 06 Gru 2006 Temat postu: cekawy |
|
|
Mam pytanie czy moglbym do zwyklej budy R5 gdzie byl silnik 1,1 wlozyc silnik 1.4 GT Turbo, co musialbym poprzerabiac jezeli byloby to mozliwe ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shark
Renault 5

Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 1304
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:17, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
nic przerabiać tylko zmienić wszytko pasuje jedyne co było inne to błotniki które były popodcinane pod poszerzenia. No ale wiadomo musisz zmienić skrzynie półosie wydech i założyć pełno gratów z GTT jak np. wiązka, modół intercooler pełno gumowych przewodów.... silnika samego jako tak nie ma ską wziąć jak znajdziesz to za dużą kase. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej jak to zrobić czego unikac to odezwij się do wasq on miał 1,1 przełożył silnik z GTE a teraz jeździ na silniku z GTT czyli 1,4 Turbo... ja osobiście nie polecałbym tego silnika dla osoby która nie ma nadmiaru pieniędzy bo to jest silnik który wszystko musi mieć zrobione dobrze żeby jeździł tak jak powinien... jak nie potrafisz jeździć samochodem z turbiną to będziesz mieć częste wydatki w postaci regenerowania tego elementu a i w dziale "filmy" jest filmik jak GTT się pali. dlaczego?? głupia osłaonka zdaje się turbiny... jej brak powoduje że cokolwiek co spadnie na rozgrzane turbo zaczyna się jarać.... jest to silnik który trzeba dopieszczać i ciągle coś rzy nim robić a to nie jest tanie... proponuje na sam początek albo 1,4 na gaźniku dwu gardzielowym albo 1,7 z GTE czy GTX i naprawde wiele frajdy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shark
Renault 5

Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 1304
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:51, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
aa i właśnie nie zapomnij przy wymienie na 1,4 Turbo zmienić zawiasu i hamulcy !! przy takiej mocy ani zawias ani hamulce nie poradzą sobie za nic... zawias nie wytrzyma tych przeciążeń i na zakrętach za bardzo będzie wychylać a hamulce przy jednym mocniejszym hamowaniu zagrzeją się ( wiem co jest u mnie ) i każda następna próba zachamowania mocniej kończy się dwa razy dłuższym zwalnianiem bo to już nie nazwę hamowaniem to z 150 km/h szybciej wychamowałbym na niezagrzanych hamulcach niż ze 100km/h przy zagotowanych
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soniak
Renault 5

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tarnow
|
Wysłany: Śro 22:59, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
ehh shark co ja bym bez ciebie zrobil heh to mowisz ze 1,4 Turbo lepiej sobie odpuscic hmm no potrzebuje cos dobrego w miare taniego i zeby nie bylo zbyt duzo problemow z tym a te 1,7 z GTE czy GTX to jak to z nimi jest ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soniak
Renault 5

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tarnow
|
Wysłany: Śro 23:03, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
a wlasnie a jaka jest cena takiego silnika i ogolny koszt ja mam najzwyklejsza renie nic przy niej nie bylo robione i wkoncu mysle ze czas najwyzszy obudzic w niej bestie  
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shark
Renault 5

Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 1304
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:28, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
no zajrzyj w mój temat o mojej Reni zobacz jaki to był szrot i co się dało zrobić też miałem zwykłe 1,1 wersja TL.... ja włożyłem do siebie 1,7 na gaźniczku i powiem Ci że po za regulacją gaźnika i wymianą przewodów i płynów jeszcze nic nie robiłem... dla mnie wielkim plusem jest to że gdy zakladałem ten silnik nie musiałem wymieniać wiązki elektrycznej bo w 1,1 jak i tu jest gaźnik więc nic dodatkowego w postaci kompa nie musiałem podłączać... mój silnik podobno jest z GTX, ale to jest ta mniej skomplikowana alternatywa... bo w GTX były montowane także silniki na monowtrysku tu juz wiązka do wymiany i komp do podłączenia i miał najmniejszą moc z trzech 1,7 bo tylko 75 KM, najwyższą moc za to osiągał silnik z GTE posiadał wtrys wielopunktowy i miał niewiele więcej od mojego bo az o 5 czy 6 KM od mojego i miał 92KM tylko że tu też do wymiany i wiazka i komp ale całkiem inna charakterystyka pracy i przebieg mocy i momentu, lecz za to niech ajkiś czujnik w tym silniku padnie co powoduje błędny odczyt i taki impuls leci do kompa.... powoduje to albo złe spalania albo w ogóle mozesz furki nie odpalić, za to w moim 1,7 jedyne co moze zaważyc na nieuruchomieniu albo złym działaniu to czujnik położenia wału (kwestia elektroniczna) a tak po za tym to jedyny problem to gaźnik poprostu regulacja, a tak reszta to jak w każdym innym silniku :świece przewody płyny itd. zwykła eksploatacja. Tych silników jest od pyty bo były montowane np. w r19 czy r21 wejdź na allegro i zobaczysz ile tego.... tylko ze nie próbuj szukać oby tanio.... najlepiej jak najmniejszy przebieg.... powiem Ci ze ogólnie jest ciężko teraz znaleść dobry silnik jakiej by pojemności nie miał... krulyk jeździ już na trzecim 1,7 i ten też już ma bliski koniec swego żywotu, za to jak będziesz miał 1,4 Turbo (jeśli znajdziesz) to będziesz regenerował turbinę której koszt będzie równy silnikowi 1,7 więc jeśli padnie Ci silnik to za max 400 zł masz drugi za to w turbawce problem jest też taki że ona uwielbai się przegrzewać wiele osób montuje sobie wewnątrz kabiny włącznik wentylatora żeby załączyć chłodzenie wcześniej bo często nie zdąży wiatrak schłodzić no a o przegrzanie silnika i przegrzanie głowicy i pogięcie jej nie problem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lodoo
Renault 5

Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 2741
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: wlosłaf
|
Wysłany: Śro 23:33, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
koszt SWAP'a na 1,7 GTE to licz okolo 2500zl tak minimum... 3000 tez jest do osiagniecia bez problemu ;]
gtx powinno sie zamknac w 2500
i to jesli sam robisz, jesli nie dolicz koszt robocizny 500-1000zl
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shark
Renault 5

Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 1304
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:40, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
a ja się ze swoim zmieściłęm w 1700 zł z wymianą u krulyka ze skrzynią półosiami no poprostu pod wymianę i to z uszczelnieniem bo miał troszke wycieków jak np. uszczelniacz wału
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zuwik
Renault 5

Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 23:44, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Shark trochę OT ale polookaj, F2N w r19 miał troszkę kucyków więcej, może uda się małym kosztem
Swoją drogą koledze też polecam popatrzeć na silniki z r19.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|